 |
|
Autor |
Wiadomość |
Rogaldinho
Moderator Główny

Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 20:56, 15 Maj 2007 Temat postu: Jesli jestes pasjonatem marki Seat, a konkretnie Seat Leon.. |
|
|
Witam wszystkich pasjonatow Seata Leona pierwszej generacji.. Znajdziecie tutaj miedzy innymi fotki, opisy, osiagi, reportaze, no i przede wszystkim Wasze posty zawierajace wszelakiej masci informacje i mam nadzieje zdjecia.. Takze zapraszam do rozwiniecia tematu,
A oto kilka fotek na dobry poczatek:
Rogaldinho
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rogaldinho dnia Śro 18:32, 16 Maj 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Rogaldinho
Moderator Główny

Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 21:45, 15 Maj 2007 Temat postu: Opis Leona i dane techniczne producenta |
|
|
Seat należy do koncernu Volkswagena i pełni w nim rolę marki o sportowym charakterze.
Spośród wszystkich modeli najlepiej do tego wizerunku pasuje Leon, najbardziej sportowy
ze wszystkich Seatów.
Model pierwszej generacji cieszył się dużą popularnością i występował w ogromnej liczbie wersji
silnikowych, ale tylko w jednej wersji nadwozia.
Seat Leon ujrzał światło dzienne pod koniec 1999 roku i powstał na bazie Toledo. Obydwa samochody
są zbudowane na płycie podłogowej Golfa IV, mają takie samo zawieszenie (oczywiście z innymi nastawami),
silniki i układ napędowy. Można powiedzieć, że Leon to Toledo w wersji hatchback, gdyż do tylnych drzwi
samochody są takie same.
Leon sportowe auto i hiszpański temperament jest dość powściągliwie stylizowany. Ma spokojną linię nadwozia,
a trochę dynamizmu dodaje mu wznosząca się ku tyłowi linia okien oraz niewielki spoiler na klapie bagażnika.
Lekko zadarta do góry pokrywa bagażnika powoduje słabą widoczność do tyłu. W mocniejszych wersjach
groźnego wyglądu dodają jeszcze inne zderzaki oraz progi.
Leon produkowany był tylko z nadwoziem 5-drzwiowym, wnętrze zostało przeniesione z Toledo, ale nie można
uznać tego za wadę. Jakość materiałów jest wysoka, a ergonomia na dobrym poziomie. Deska rozdzielcza ma
klasyczne kształty, którym sportowego ducha nadaje czerwone podświetlenie zegarów, a w mocniejszych
odmianach białe tarcze zegarów i czerwone szwy na kierownicy oraz lewarku.
Kierowca z zajęciem wygodnej pozycji nie będzie miał problemów, gdyż kierownica jest regulowana w dwóch
płaszczyznach, a fotel ma regulację wysokości. Na ilość miejsca z przodu nie powinni narzekać nawet wysocy
pasażerowie, natomiast z tyłu jest go raczej średnio, a jeśli przednie fotele są odsunięte maksymalnie
do tyłu, to nawet mało.
Bagażnik ma pojemność 340 litrów (w wersji 4x4 - 270 litrów), co jest średnią wielkością w tej klasie.
Leon występował dodatkowo w sportowych wersjach takich jak Sport, Top Sport, FR, CUPRA R, które oprócz
mocnych silników wyróżniały się również bardziej agresywną stylistyką.
Zawieszenie
Zawieszenie Leona jest typowe dla kompaktów i takie samo jak w innych autach powstałych na tej samej płycie.
Z przodu zamontowano klasyczne kolumny McPherson, natomiast z tyłu belkę skrętną. W wersjach 4x4
tylne zawieszenie jest zupełnie inne. Jest to układ wielowahaczowy z drążkiem reakcyjnym.
Silniki
Gama silników Leona jest bardzo bogata i niewiele kompaktów może się z nim równać. Tworzy ją aż 9 jednostek
benzynowych i 6 wysokoprężnych. Podstawowym silnikiem jest malutki 1.4 16V o mocy 75 KM, z którym Leon jest
sportowcem tylko z nazwy. Ale z drugiej strony nie jest zawalidrogą i zapewnia niskie koszty eksploatacji. Kolejny
to 1,6 l w wersji z dwoma i czterema zaworami na cylinder. Silnik 1.6 16V wydaje się być najlepszym kompromisem
pomiędzy kosztami a dynamiką. Następny jest silnik 1,8 l w technice 5-zaworowej. W najsłabszej wersji osiąga
on 125 KM, a wspomagany turbosprężarką jest w stanie wykrzesać nawet 225 KM (CUPRA R). Leon miał także silniki
V5 (2,3 l/ 170 KM) i V6 (2,8 l/ 204 KM), jednak nie cieszyły się popularnością i były paliwożerne.
Amatorzy Diesli także mają w czym wybierać, gdyż silnik 1,9 l występował w sześciu odmianach mocy, od wersji
wolnossącej SDI (68 KM) do TDI (150 KM). Mocniejsze wersje benzynowe i wysokoprężne łączone są z 6-biegowymi
skrzyniami, a wersje 1.8 T 180 KM i 1.9 TDI 150 KM występowały również z napędem na wszystkie koła.
Eksploatacja
Leon nie sprawia problemów w eksploatacji i nie nękają go zbyt częste usterki. Zawieszenie jest nadzwyczaj trwałe.
W przednim dość szybko zużywają się jedynie tulejki stabilizatora przechyłu, ale naprawa jest tania. Łączniki
wytrzymują ponad 100 tys. km. Częstym usterkom ulegają włączniki świateł awaryjnych, czego skutkiem jest
brak kierunkowskazów. W silnikach 1,4 l i 1,6 l awarii ulegają cewki zapłonowe. Układ wydechowy jest trwały i
powinien wytrzymać około 5 - 6 lat. W mocniejszych wersjach na wielką próbę wystawiony jest układ napędowy i jego
trwałość zależy w głównej mierze od temperamentu kierowcy. Koszty napraw nie są wysokie, gdyż na rynku jest mnóstwo
zamienników wysokiej jakości. Leon jest odporny na korozję i ewentualne ogniska rdzy mogą świadczyć o
wypadkowej przeszłości auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rogaldinho
Moderator Główny

Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 18:22, 16 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
A oto kilka kolejnych zdjec jakze uroczego Leona:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|