Autor Wiadomość
Mateusz Polcyn
PostWysłany: Sob 13:27, 26 Maj 2007    Temat postu:

Wrrrr brrrrr
passatb5
PostWysłany: Śro 19:17, 23 Maj 2007    Temat postu:

TDI VAG rules!! ostatnio przewieziono mnie a4 v6 tdi 180kucyków to mylaem e sie posikam ze szczescia Very Happy a but niziemski Mr. Green
Michelin
PostWysłany: Śro 19:08, 23 Maj 2007    Temat postu:

TDI to świetne połączenie przyzwoitych osiągów i znikomego spalania.Ojczulek miał 110 konnego TDIka i chodził jak przeciąg,a spalał w okolicach 5-5,5 litra:))
passatb5
PostWysłany: Śro 17:59, 13 Wrz 2006    Temat postu: TDI

Pisząc ten temat nie chodziło mi tylko o zwykłe skopiowanie tekstu z innych źródeł. Ten temat napisałem zupełnie sam, używając pojęć dotychczas mi poznanych w codziennym życiu i strając się aby zawarty tekst zawierał jak najmniej błędów i ale za to był jak najbardziej przejrzysty i czytelny...

____________________
ADMIN

Skrót TDI oznacza turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Znane są dwa rozwinięcia skrótów TDI - Turbo Diesel Intercooler i Turbo Direkt/Direct Injection. Oba są poprawne, choć wiele osób o tym nie wie.

Zasada działania silników TDI:

Turbosprężarka zaopatruje silnik w powietrze zapewniając optymalne napełnienie cylindra. Natychmiast po sprężeniu, wtryskiwacze (niezależne dla każdego cylindra), podają do cylindra paliwo pod bardzo wysokim ciśnieniem (dochodzącym do 2050 barów dzięki sterowanym elektrycznie wtryskiem - pompowtryskiwaczem - PD). Reszta odbywa się jak w każdym innym silniku wysokoprężnym - w wyniku wysokiej temperatury następuje samozapłon (przy niskich temperaturach również dzięki świecom żarowym podgrzewającym zimne, zassane powietrze - ułatwiając rozruch) i tłoki pod wpływem wybychu w komorze zaczynają pracować w dół i w górę. Ważne jest efektywne wytłumienie silnika uzyskiwane poprzez zastosowanie osłon akustycznych zmniejszających poziom hałasu. Konstrukcja elementów hydraulicznych przypomina amortyzatory zawieszenia zapewniając w ten sposób doskonałe tłumienie wibracji charakterystycznych dla silników Diesla.

Lista silników TDi:

1. 3-cylindrowe

1.1. 1.2 TDI 3L (61KM)
1.2. 1.4 TDI (70KM-90KM)

2. 4-cylindrowe

2.1. 1.9 TDI (90KM-160KM)
2.2. 2.0L TDI (134KM-170KM)

3. 5-cylindrowe

3.1. 2.5L TDI (115KM-140KM)
3.2. 2.5L R5 TDI (131KM-174KM)

4. 6-cylindrowe

4.1. 2.5 V6 TDI (150KM-180KM)
4.2. 2.7L V6 TDI (180KM)
4.3. 3.0L V6 TDI (204KM-233KM)

5. 8-cylindrowe
5.1. 3.3 V8 TDI (225KM)
5.2. 4.0 V8 TDI (275KM)
5.3. 4.2L V8 TDI (326KM)

6. 10-cylindrowe

6.1. 5.0L V10 TDI (313KM)

7. 12-cylindrowe

7.1. 6.0L V12 TDI (500KM-650KM)


Przepraszam, temat ciągle powstaje a w związku z tym, żę jest PISANY przeze mnie, wymaga to trochę czasu...Prosiłbym o wyrozumiałość

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group