FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna
->
Dieselki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
Regulamin forum
Ogólne
----------------
Tutaj sie witamy!
Ogólna dyskusja
Z ostatniej chwili
Offtopic
Wasze prośby
Z życia forum
Humor
Szkoła
----------------
Ogólna dyskusja
Pomoc
Z życia klasy IIF
Motoryzacja
----------------
Dieselki
Ogólnie o motoryzacji
Tuning
Nowości / Aktualności
Informatyka
----------------
Sprzęt
Oprogramowanie
Gry komputerowe
Internet
Nowości / Aktualności
GSM/Telefonia komórkowa
----------------
Modele telefonów
Aktualności
Świat Audio-Video
----------------
Aktualności
Pomoc / Porady
Sport
----------------
Piłka nożna
Siatkówka
Wyścigi / Rajdy
Koszykówka
Muzyka
----------------
Czarna muzyka
Metal / Rock
Dance / Techno / Pop
Download
----------------
Muzyka
Filmy
Zdjęcia
Programy
Gierki
Ogłoszenia
----------------
Sprzedam
Kupię
Oferty dnia
Dodatki
----------------
Wyszukiwarka
Status GG
Serwer plików
Licznik odwiedzin
Twoja przeglądarka / system
Imieniny
Info
Soutbox
----------------
Southbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
passatb5
Wysłany: Śro 16:17, 30 Maj 2007
Temat postu:
6.0 TDCi
przy ''naszym'' 2.0 to to chyba jest lekko mocniejsze ... nie no posikam sie zaraz
passatb5
Wysłany: Czw 22:20, 03 Sie 2006
Temat postu: Co potrafi Ameryka?
Wiemy już, co może Europa. Miejscowe koncerny produkują mnóstwo mocnych dwu i trzylitrowych diesli, z mocami nierzadko przekraczającymi 200 KM. Najwyższą pozycję pod względem mocy uzyskał VW W10 TDI. Dziesięciocylindrowy diesel o pojemności 5 litrów i mocy 313 KM zrealizowany w oparciu o wtrysk bezpośredni (PD) to chyba marzenie każdego posiadacza auta z silnikiem wysokoprężnym. Japończycy? Kombinują. Może coś z tego wyjdzie…za kilka lat. Na razie nadgonili zaległości do Starego Kontynentu i ani myślą poprzestać na tym. A za wielką wodą? W Ameryce dwa litry pojemności jest dobre do kosiarki. Trzy – do pompy do fontanny w ogrodzie. Pięć litrów? A ile to będzie w calach kubicznych? Powiedzmy, że modna pojemność to co najmniej 350 takich cali. Raptem jedyne 6 litrów.
I nie jest to żadna przesada. Producenci rozumieją problemy rynku i wzrost cen paliw i starają się ograniczać. Ford chociażby zmniejszył swój dotychczasowy silnik diesla, Powerstroke V8 z 7.3 litra (co mogłoby się wydawać przesadą w aucie osobowym) do skromnych sześciu litrów właśnie. Ale osiągi wcale na tym nie ucierpiały. Co oferuje więc nam nowy Ford Powerstroke V8 6.0 TDCI?
Silnik zasilany jest systemem common rail drugiej generacji firmy Delphi, doładowany sprężarkami o zmiennej geometrii, z intercoolerem. Moc silnika to 325 KM już przy 3300 obrotów/min. a moment obrotowy 775 Nm przy 2000 obrotów/min. To 12 KM i 25 Nm więcej niż flagowy produkt VW – W10 TDI.
Tyle w wersji podstawowej – ale istnieją jeszcze tunerzy. Silnik jest tuningowany elektronicznie do ponad 400 KM i do prawie 1000 Nm. Bardziej rozbudowane zestawy tuningowe, uwzględniające zmianę intercoolera na większy oraz wymianę całego układu rur na takie o powiększonych średnicach dostarczą w połączeniu z dobrym oprogramowaniem sprawdzonych 125 KM więcej. Moment będzie już na pewno czterocyfrowy.
Konkurencja nie śpi. Koncern Cummins, znany producent silników ma w swojej ofercie również silnik V8 o pojemności dokładnie 350 cali kubicznych – 5.9 litra. Silniki te są wykorzystywane w Dodgach RAM. Podobna do tej użytej w Fordzie Powerstroke technologia wtrysku i doładowania – ale z racji udoskonalonego systemu doładowania maksymalny moment obrotowy dostępny jest od 1600 obrotów/min. i wynosi - bagatela - 830 Nm. Moc pokrywa się z propozycją Forda – 325 KM, jednak dostępnych przy 2500 obrotów… Aż się nie chce wierzyć, co się dzieje, gdy pozwolić mu się zakręcić powyżej 3000. Chipy przesuwające w górę także limit obrotów mogą generować sporo ponad 400 KM z tej jednostki napędowej.
General Motors nie pozostaje dłużne. Silniki V8 Duramax o pojemności 6,6 litra oferują zbliżone parametry do wymienionej wyżej dwójki – 822 Nm przy 1800 obrotów/min. i 310 KM przy 3000 obrotów – to brzmi bardzo dobrze (choć handicapem jest tu o 10% większa pojemność w porównaniu z konkurencją). Z racji wyjątkowego „niewysilenia” silnika i sporej przy tym pojemności tunerzy w tym silniku potrafią dodać najwięcej – dodatkowe ok. 400 Nm i 120 KM tylko na drodze zmiany oprogramowania. Finalnie GM 6.6 V8 Duramax, opalany olejem napędowym może powieźć nas mocą 430 koni i 1220 Nm.
Jak podsumować te wynurzenia? Właściwie to dobrze, że Amerykanie nie lubią diesli (choć w zeszłym roku ich sprzedaż wzrosła o ponad 40%, wciąż udział diesli w rynku nowych aut osobowych jest bardzo mały). Bo gdy Amerykanie polubią diesle, to zapewne skromne V8 wyda im się nie na miejscu i do swoich pickupów zainstalują dziesięciolitrowe V12, przy których nawet VW W10 TDI wyda się niewinną zabawką, która wcale nie jedzie…
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin