passatb5
Administrator
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 21:04, 20 Maj 2007 Temat postu: Wyjaśnienie skrótów Diesli różnych marek... |
|
|
W związku z tym, iż mało osób zna pełne nazwy jednostek wysokoprężnych marek samochodów a dużo osób się mnie o nie pyta wyjaśnienie zamieszcza tutaj:
CDTI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Opel/Vauxhall (General Motors). Silniki CDTI dostarczane są przez różnych producentów - 1.3 (Fiat), 1.7 (Isuzu), 1.9 oraz 2.2 (Renault/Bosch), 3.0 (Renault/Denso).
dCi - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Renault i Nissan. Bazuje na produktach kilku producentów - Siemensa, Boscha i Denso.
HDI - (ang. Hi-pressure Direct Injection) - wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail opracowany przez PSA (Peugeot, Citroen)
JTD - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Fiat. Sterowniki pochodzą od kilku producentów (1.3 - Marelli MJD, 1.9 i większe - Bosch).
TDCI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Ford. Bazuje na produktach kilku producentów - głównym dostawcą podzespołów jest amerykański koncern technologiczny Delphi (stosowane są również produkty Siemensa i Boscha).
TDDI - System wtrysku oparty na pompach rozdzielaczowych VP30 i VP44 stosowany przez firmę Ford (silniki 1.8 TDDI 75,90 KM, 2.0 TDDI 90, 115 KM). Obecnie zastąpiony przez system common-rail (TDCI)
TDI - (niem. Turbodiesel Direkteinspritzer) - zastrzeżone przez grupę VAG określenie turbodoładowanego silnika Diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. W silnikach tych stosuje się różne systemy zasilania - pompy VP37, VP44, Pumpe Duse - pomimo iż wszystkie samochody koncernu VAG (VW, Audi, Seat, Skoda, Ford Galaxy) są oznaczane takim skrótem
Brakuje jeszcze kilku. Postaram się o jak najszybszy Update.
ADMIN
Post został pochwalony 0 razy
|
|